Druhy kosmetických výrobků

Přidáno: 18.10.2016 09:31:25 Počet shlédnutí: 144

18 Říjen 2016

Druhy kosmetických výrobků

Kosmetické výrobky se dělí podle mnoha kritérií, avšak nejjednodušší je podle účelu nebo lokality aplikace na těle. Běžné smrtelníky či budoucí spotřebitele, ale i distributory a prodejce zajímá zejména účel použití kosmetických výrobků, protože kvůli tomu ho potenciální zákazník zakoupí a použije. Většinou účel vyplývá z jeho názvu, v opačném případě však musí být na obalu zřetelně uveden. Uveďme jednoduché rozdělení těchto výrobků.

Skoro nejširším sortimentem je hygienická kosmetika. Touto kosmetikou nazýváme výrobky, jejichž účelem je čistit a dezinfikovat obličej, tělo, vlasy, zuby a ústní dutinu, nehty, korigovat lidské pachy nebo odstranit nežádoucí ochlupení. Do této kategorie patří výrobky:
- Čistící, jako jsou toaletní mýdla a syndety, tekutá mýdla, čisticí vody, gely, mléka a pasty, určité masky a peelingy na obličej, šampon na vlasy a tělo, výrobky do koupele, vlhké ubrousky a náplasti, zubní pasty, odličovače, odlakovače a jiné;
- Deodorační a antiperspirační výrobky k zamezení tělesného pachu;
- Dezinfekční a antiseptické, určitá tuhá a tekutá mýdla, spreje a jiné;
- Holicí a depilační přípravky, jako například holicí pěna či gel.

Ochrannou a preventivní kosmetikou nazýváme kosmetické výrobky, jejichž účelem je povrch pokožky chránit proti nežádoucím vlivům vnějšího prostředí, tj. od klimatických podmínek, škodlivin a pracovního prostředí. Patří sem přípravky:
- Ochranné pracovní a průmyslové bariérové;
- Ochranné sportovní a povětrnostní;
- Ochranné proti slunečnímu záření;
- Preventivní zubní;
- Masážní na obličej a tělo.

Další skupinou je regenerační a kondicionačním kosmetika. Nazývají se jí výrobky, jejichž účelem je udržovat pokožku, tělo, vlasy a nehty v dobrém stavu nebo zpomalit projevy stárnutí. Představují širokou a spotřebitelsky velmi atraktivní skupinu výrobků. Patří sem výrobky:
- Hydratační, osvěžující, tonizující a liftingové;
- Výživné, revitalizační a protivráskové;
- Bioaktivní a multiaktivní;
- Anticelulitidové, formující a zeštíhlující.

Dekorativní kosmetika je asi nejvíce žádaným druhém z kosmetických výrobků. Široká paleta těchto výrobků má za účel vytvářet barevné efekty nebo formovat a fixovat vlasy. Patří sem výrobky:
- Vytvářející barevné efekty na kůži, očních víčkách, řasách, obočí, rtech a nehtech a vlasech;
- Samoopalovací;
- Bělící, zpomalující a urychlující tvorbu pigmentu pokožky;
- Na chemickou preparaci, formování a fixaci vlasů.

Neméně přitažlivou skupinu tvoří právě vonná kosmetika – Parfémy – která však nepřekrývá tělesné pachy. Rozeznáváme přípravky:
- Parfémy a parfémované vody;
- Toaletní, kolínské a osvěžující vody a vonné závoje.

Existuje však i multifunkční kosmetika. Účelem těchto výrobků je několik a kombinují více účinků v jednom. Nejednou je problematické zařadit je do jednotlivých výše uvedených skupin.

Kosmetika se podle jiných kritérií například může členit podle lokality použití na těle. Podle toho rozeznáváme kosmetické výrobky určené na pokožku, ruce, nohy, nehty, vlasy, intimní části těla, ústní dutinu, rty i oční okolí. Jiné kritérium je dělení podle věku, jako například kosmetika určená pro děti a mládež nebo na zralou pleť. Také existuje kosmetika podle rodového určení, tj. pro ženy, muže, univerzální a také pro celou rodinu.

Literatura
HOJEROVÁ J., BOSKOVIČOVÁ E.: Kozmetika, zdravie, krása, Ako si vybrať kozmetiku – Plat4M Books, s.r.o. Bratislava 2015

 

Tato stránka používá cookies. Vice info

Přihlášení