JSME PROTI TESTOVÁNÍ NA ZVÍŘATECH

NETESTOVÁNO NA ZVÍŘATECH

Když přijde řeč na kosmetiku obecně, testování kosmetických přípravků na zvířatech je i přes platný zákaz provádění takového testování ve všech zemích EU jedním z nejdiskutovanějších témat. Jak vlastně takový zákaz funguje v praxi a co znamená pro nás, jako výrobce, ale také pro spotřebitele?

 
nice_picture.jpg

Hned na úvod musíme říci, že testování jakýchkoli produktů na zvířatech je pro nás nepřijatelné. Zkrátka se jako lidé, kterým jsou všechny „nemé“ tvářičky nesmírně blízké, nedokážeme ztotožnit s myšlenkou, že by naše produkty měly být účastníky jakýchkoli procesů testování. Také z etického hlediska takové testování neschvalujeme a tedy se plně ztotožňujeme s platným zákazem testování kosmetických výrobků na zvířatech. Faktem je, že od dne 11.3.2013 platí v celé EU úplný zákaz výroby i prodeje kosmetických výrobků, které byly testovány na zvířatech. Stejně platí zákaz využívání surovin testovaných na zvířatech při výrobě kosmetických produktů. Nicméně, i přes zavedení těchto právních předpisů, stále vnímáme určité pochybnosti ze strany spotřebitelů, kteří pátrají po informacích potvrzujících prohlášení či další tvrzení výrobců. V moderní době „neomezených možností“ si uvědomujeme, že mnohé světové společnosti dokážou najít různé „cestičky“, jak tyto platné právní normy obejít. Jak má tedy slovenský spotřebitel vědět, kterému výrobci může důvěřovat a jaké výrobky může nakupovat s jistotou, že nepřispívá ke krutosti testování výrobků na zvířatech?

Upřímně řečeno, pokud nakupujeme výrobky od menších výrobců, ideálně lokálních, či jiných, jejichž původ známe nebo dokážeme dohledat, skutečně nemusíme mít obavy, že by takové společnosti své výrobky, které se prodávají v rámci EU, testovaly na zvířatech. Navíc, pokud výrobce aktivně dbá na své hodnoty, pravidelně prověřuje své dodavatele a sleduje jakékoli změny, má nad otázkou testování na zvířatech ve svém dodavatelském řetězci plnou kontrolu. To vše jsou však činnosti a aktivity, které spotřebitel nevidí. Proto, abychom naše zákazníky ujistili, že kosmetika bez krutosti je pro nás naprostou samozřejmostí, rozhodli jsme se podrobit nezávislému ověřování a dnes můžeme s hrdostí potvrdit, že naše značka byla schválena mezinárodně uznávaným certifikačním programem Cruelty Free International s názvem Leaping Bunny. Požadavky, které na výrobce klade tento program jsou nad rámec legislativních předpisů a pro spotřebitele po celém světě symbolizuje „zlatý standard“ pro výrobky netestované na zvířatech.

nice_picture.jpg
 

V rámci naší certifikace byly prověřeny všechny naše suroviny a rovněž je nezávisle monitorován celý náš dodavatelský řetězec. Samozřejmě, přece i kosmetický výrobek dokáže ovlivňovat zdraví člověka, bezpečnost těchto výrobků je v zájmu spotřebitele proto prvořadá a testování zkrátka musí být realizováno. Jak však takové testování probíhá, pokud se netestuje na zvířatech?

 
nice_picture.jpg

Rádi vám v krátkosti přiblížíme, jak probíhá testování produktů Soaphoria. Všechny produkty, které u nás vytvoříme, se podrobují testování nezávislou akreditovanou institucí v souladu se standardy Colipa. Právě Colipa standardy, které stanovují normy a postupy testování kosmetických produktů na dobrovolnících z řad nás, lidí, jsou zárukou etického testování a bezpečnosti kosmetických produktů. Více o Colipa standardech si můžete přečíst zde. Na začátku každého testování je prototyp - ukázkový kus. Prototyp se na úvod podrobí fyzikálně-chemickým testům. Jako příklad můžeme uvést měření hodnoty pH. V případě, že by fyzikálně-chemické testy vykazovaly nedostatky výrobku, tedy například by bylo pH příliš vysoké/příliš nízké, tento výrobek by se dále testem nepodroboval, tím pádem by se na trh nikdy nedostal a spotřebitelé by jej nedokázali zakoupit.

Pokud testovaný prototyp úspěšně projde fyzikálně-chemickým testováním, následuje testování na dobrovolnících. Jakkoli zvláštně to může znít, minimálně padesát dobrovolníci - lidské bytosti - skutečně pod přísným dohledem nezávislých akreditovaných institucí testují výrobek přímo na sobě a své pokožce po dobu několika týdnů. Z takového testování jsou z pochopitelných důvodů vyloučeny nezletilé osoby i těhotné ženy či jiní jedinci, kteří se z objektivních důvodů nemohou testování zúčastnit. Po dermálních testech výrobek absolvuje ještě mnohé další, jako například mikrobiální či testy stability. Teprve poté, po vyhodnocení výsledků testování a jejich odborného posouzení, může být výrobek uveden na trh a tím pádem dostupný pro spotřebitele.

nice_picture.jpg
 
Zavřít
Více detailů
Nebyly nalezeny žádné produkty.

Navigace

Nastavení

Více detailů
Nebyly nalezeny žádné produkty.

Vytvořte si účet pokud si chcete uložit oblíbené položky.

Přihlásit se

Vytvořte si účet, pokud si chcete používat seznamy přání.

Přihlásit se